Felietony

Czy Eto'o naprawdę był potrzebny? (25)

Autor:
Źródło: inf. własna
ponad 10 lat temu
556
25

Saga transferowa związana z wyborem klubu przez Samuela Eto’o właśnie dobiegła końca. Mimo, że tak naprawdę mało kto wierzył w powrót Kameruńczyka do Interu, a jego przejście do Chelsea prowadzonej przez Jose Mourinho wydawało się być prawie pewne, spekulacje trwały do ostatnich chwil.

 

Nie będę ukrywał, że nawet przez chwilę nie byłem zwolennikiem powrotu byłego napastnika Nerazzurrich na Stadio Giuseppe Meazza. Strasznie dziwiło mnie całe zamieszanie, a przede wszystkim związane z nim podekscytowanie. Cała ta sytuacja zmusiła mnie do przemyśleń nad wyrażanymi często przez kibiców oczekiwaniami.

 

Od kilku lat, dokładnie od zdobycia przez włoski klub Tripletty mówiło się, że Inter potrzebuje przebudowy, pozbycia się starych, wypalonych zawodników, zastąpienia ich młodymi, zdolnymi, a przede wszystkim głodnymi sukcesów chłopakami. Po dwóch latach totalnych niepowodzeń wreszcie wydaje się, że sytuacja ta może nastąpić. Z kadry pamiętającej finał Ligi Mistrzów zostało pięciu zawodników. Diego Milito, Walter Samuel i Javier Zanetti powoli wracają do zdrowia po kontuzjach. Cristian Chivu odpocznie od gry następne kilka miesięcy i tylko Esteban Cambiasso jest zawodnikiem, który może być brany pod uwagę podczas ustalania składu. Rozstania z pozostałymi, mimo że dla wielu bolesne, były konieczne. Toldo, Materazzi, Cordoba, czy kilka dni temu Stankovic postanowili, że Inter będzie ich ostatnim klubem i zawiesili piłkarskie buty na przysłowiowym kołku. Inni, tacy jak Eto’o, Maicon, czy Motta odeszli szukać motywacji (pieniędzy?) w innych klubach.

 

Wielu z nich przeżywa teraz drugą młodość. Muntari strzela bramki dla Milanu, Pandev haruje na boisku razem z kolegami z Napoli, a Julio Cesar był jednym z najlepszych bramkarzy poprzedniego sezonu w  Premier League. Gwiazdy niektórych, po odejściu, jednak lekko przygasły. Do nich z pewnością należą Eto’o i Maicon.

 

Transfer Kameruńczyka był jednym z najgłośniejszych transferów ostatnich lat. Nie wynikało to jednak, ani z kwoty odstępnego, ani z rangi klubu, do którego przechodził. Odejście do Anży miało go uczynić najlepiej opłacanym piłkarzem na świecie (20 mln rocznie), a dla rosyjskiego klubu miało być zwiastunem nadchodzących zmian, prowadzących dagestański, do tej pory nieznany, klub ku szczytom. Wystarczyły 2 lata, aby skończyła się szopka pod tytułem Anży Machaczkała w świecie wielkiego futbolu. Kilka tygodni temu stało się jasne, że właściciel klubu, Sulejman Kerimow nie ma zamiaru dłużej pompować pieniędzy do maszynki, która nie osiąga żadnych sukcesów. Tak właśnie zakończyła się przygoda Samuela w największym państwie świata.

 

Maicon w ostatnich latach swojego pobytu w Mediolanie był dość mocno niezadowolony z rzeczywistości, która go otaczała. Chęć gry w Realu Madryt, pod wodzą Mourinho sprawiała, że Brazylijczyk na boisku był tylko cieniem samego siebie. Po długiej sadze transferowej ostatecznie trafił jednak do Manchesteru City, w którym miał na nowo odnaleźć motywacje i zdobyć przy tym kilka trofeów. Rzeczywistość okazała się z goła inna. Nękany kontuzjami Maicon stracił praktycznie cały sezon na leczeniu, lecz nawet kiedy był dostępny nie mógł przebić się do jedenastki The Citizens, przegrywając rywalizację z Zabaletą.

 

Dlaczego wspominam akurat o tych dwóch piłkarzach? Odpowiedź jest dość prosta. Obaj wracają do piłki na wysokim poziomie. Maicon najbliższy sezon spędzi w Romie, a Eto’o w londyńskiej Chelsea. Nie wątpię także, że obaj dadzą tym drużynom wiele, powiem więcej, bardzo wiele dobrego. Maicon, już w pierwszej kolejce Serie A trafił do zestawień najlepszych jedenastek. W meczu z Livorno widać było u niego chęć do gry, można było podziwiać charakterystyczny sposób podłączania się do akcji, dośrodkowania, strzały. Wiele osób zadaje więc pytanie dlaczego to Inter nie wykorzystał dostępności Il Colosso na rynku transferowym przy tak wielkiej potrzebie pozyskania prawoskrzydłowego? Dlaczego nie walczył z Chelsea w sprawie Eto’o?

 

Każdy z nas bez wątpienia chętnie zobaczyłby ich obu w koszulce Interu. Musimy zadać sobie jedno kluczowe pytanie: Jakim kosztem? Czy sprowadzenie Kameruńczyka, bo to kwestia jego transferu była przez media poruszana, wniosłoby do drużyny cokolwiek dobrego? Owszem, na pewno co najmniej kilkanaście bramek, wiele radości. Ale co dalej? Icardi i Belfodil odrywaliby się od ławki rezerwowych na około 15 minut tygodniowo i to tylko w przypadku gdyby na boisko nie wchodził Diego Milito. Jaki sens miałby wtedy ich transfery? Już teraz żeby grać będą musieli się mocno postarać. Pozycja Palacio w drużynie wielokrotnego Mistrza Włoch wydaje się być niezachwiana, Alvarez z pewnością będzie balansował między środkiem pomocy, a atakiem, zajmując  tym samym miejsce w zależności od potrzeb, któremuś z trójki pomocników, albo właśnie młodym napastnikom (tak jak miało to miejsce w meczu z Genoą). Przyjście do zespołu Kameruńczyka praktycznie zablokowałoby ich rozwój. A przecież to młodej drużyny od kilku lat wszyscy się domagali.

 

Sprowadzenie Samuela Eto’o na Meazza byłoby dodatkowo rozwiązaniem krótkoterminowym. 32-latek mimo swoich umiejętności może dać zespołowi góra dwa lata dobrej gry. Czy te dwa lata, które i tak będą poświęcone na budowę zespołu od podstaw nie lepiej wykorzystać na wprowadzenie do składu młodych, perspektywicznych zawodników?

Tagi:
udostępnij

Zobacz też

Kupię, sprzedam, zamienię... A może dam szansę? (17)

04.01
12:30

Finanse Zhanga i przyszłość Interu w artykule The Athletic - Pożyczki, Straty, Trofea (8)

22.11
23:50

Komentarze (25)

Nie jesteś zalogowany. Tylko zalogowane osoby, mogą dodawać wiadomości
31.08.2013 o 17:32 przez Welys
Welys
Być nie był, ale będzie.
30.08.2013 o 22:21 przez Est
Est
Jak dla mnie sciagniecie Eto'o byloby niezlym pomyslem. Tym bardziej w momencie, kiedy ktos w ekipie z Interu zastanawia sie nad wypozyczeniem Algierczyka (co jest idiotyzmem).

W kazdym razie nie ma co gdybac, Eto'o jest w Chelsea i zycze mu wielu bramek w barwach tego klubu.
30.08.2013 o 22:00 przez kulfon32
kulfon32
TAK....BYŁ POTRZEBNY....
30.08.2013 o 16:38 przez pico
pico
Tytuł artykułu powinien brzmieć "Czy Eto'o naprawdę BYŁBY potrzebny?", ponieważ obecny tytuł - "Czy Eto'o naprawdę BYŁ potrzebny?" - brzmi jakbyśmy to my kupili Eto'o i autor zastanawia się nad sensem tego, czy to dobrze, że go kupiliśmy. A tak nie jest. Różnica dość prosta do zrozumienia.

I równie dobrze obecny tytuł można odebrać jak zapowiedź artykułu wspominkowego, jakoby autor zastanawiał się czy - kupując Samuela - Inter dobrze zrobił w 2009 roku. A to już w ogóle nie ma żadnego sensu.

Proszę, zmieńcie tytuł, bo naprawdę dziwnie to wygląda. A po zmianie będzie zdecydowanie lepiej :) .


Pozdrawiam, pico
30.08.2013 o 15:15 przez Patrisoo
Patrisoo
Oczywiście, że nie był. Koniec z przeszłością, budujmy nowy Inter. Mamy świetnego Belfodila i coraz lepiej grającego Icardiego do tego Palacio i Milito, więc gdzie tu miejsce dla Sammiego? Tak samo Il Colosso. Czas patrzeć w przyszłość, a nie sprowadzać z powrotem starą gwardię.Obyśmy za rok już definitywnie pozbyli się zawodników, którzy zdobywali Triplettę, bo jak wspomniał redaktor w artykule chęci do grania u nich nie widać wcale.
30.08.2013 o 13:49 przez etomaster
etomaster
Bardzo żałuję że do nas nie przyszedł. A wy jeszcze za nim zapłaczecie...
30.08.2013 o 13:43 przez piotrekninter
piotrekninter
E2 uwielbiam kolesia ,przynosi szczescie, ale w dluzszej perspektywie racja, po co on
mamy Milito co w szpitalu ciagle jest, dobrze zapowiadajacego sie Belfodila a i Icardi ostatnio niezle
grajac 352, gra 2 napadziorw,a czesto bedzie tak ze bedzie gral 1 i podwieszony Alvarez, wiec przy takiej kadrze atak bym zostawil, kupilbym DMa i ewent bocznego obronce,szczegolnie na lewa strone,bo ostatnio kiepsko to wyglada
30.08.2013 o 13:01 przez ciechan
ciechan
czytaj ze zrozumieniem . napisalem ze "byl wyrwany od pilki na najwyzszym poziomie"... bo byl . nie napisalem ze jest to zla liga
30.08.2013 o 12:51 przez viking
viking
w koncu jakis sensowny artykuł, brawo
30.08.2013 o 12:50 przez Claudio
Claudio
Śmiać mi sie chce z tych komentarzy traktujacych ligę Rosyjską jakby to byla Polska Ekstraklasa.
30.08.2013 o 12:22 przez Darkos
Darkos
Bardzo dobry artykuł. Całkowicie popieram autora. Oczywiście bardzo lubię Eto'o i życzę mu jak najlepiej, ale także nie widziałem sensu żeby przychodził do obecnego, powoli wreszcie odmłodzonego Interu.
30.08.2013 o 02:52 przez ciechan
ciechan
po prostu sie czytac nie chce jak nie ktorzy pierdziela . absolutnie popieram autora. eto'o to klasa sama w sobie owszem , ale to juz jest wiek ...uwazam ze wybral najlepiej jak mogl , jak mu nie pojdzie w chelsea to bedzie mial konflikt z chelsea, jakby byl u nas to cala jego legenda z 2010 upadlaby, gdyby nie zagral dobrego sezonu. patrze z tej pesymistycznej strony ale nie uwazam ze eto'o zagra cos wielkiego i sciagniecie jego byloby rownie ryzykowne co transfer icardiego :) to kapitalny zawodnik ale trzeba pamietac ze 2 lata byl wyrwany od pilki na najwyzszym poziomie. licze ze mu sie uda w Chelsea ale ciesze sie ze nie przyszedl .
30.08.2013 o 02:34 przez Claudio
Claudio
Będzie jeszcze płącz za Eto :) Z takim zawodnikiem jeszcze byly realne szanse na te el.LM, ktos zapyta co da jeden zawodnik? No to zapytajcie kibicow Milanu co dal im Balotelli w poprzednim sezonie, a Eto jako pilkarza cenie zdecydowanie bardziej.
30.08.2013 o 02:00 przez Omen
Omen
Lepszy niż ten cały Icardi , Peldofil czy jak mu tam i Palacio razem wzięci . Inter znów bez klasowego zawodnika i znów bez ligi mistrzów za rok. Tyle będzie z tego
30.08.2013 o 00:25 przez Snake86
Snake86
Bla bla bla - teraz "dobrze, że nie przyszedł", a jak był news że jest szansa to większość z was robiła pod siebie, żeby to była prawda.

Poza sentymentami prawda jest taka, że to nadal świetny piłkarz, który zawsze potrafi zrobić różnicę. Po prostu wybrał Mourinho.
30.08.2013 o 00:02 przez inter_21
inter_21
O przydatności Eto to można by dyskutować pozbywając się wcześniej Milito. Chyba nikt nie ma wątpliwości że dałby Interowi więcej niż "daje" święta krowa Milito od dłuższego czasu. Eto byłby rozwiązaniem krótkoterminowym, ale na tle kilku wspomnianych weteranów, którzy siedzą w tym klubie nie wiadomo za co, czy tego co np pokazuje pożal się Boże Icardi i tak by błyszczał. Ba, byłby najlepszym napastnikiem, potem długo długo nic. Jeszcze a propo Milito, idę o zakład że nie ugra bez kontuzji nawet z pół sezonu
29.08.2013 o 23:42 przez Michal_fci
Michal_fci
w sumie dobrze ze nie przyszedl chociaz tak naprawde jakby przyszedl byloby fajnie ale nie wiadomo ile kasy trzeba byloby mu placic. Kupic Fernando i bd dobry sklad na trojke bd to sklad
29.08.2013 o 22:41 przez cuba
cuba
Po co to całe zamieszanie,my bardziej chcieliśmy niż on :) skupmy się na lidze bo wolałbym żeby nie było teraz tydzień o tym jak to się stało że nie przyszedł itd ,szkoda bo też bym bardzo chciał ale cóż ...
29.08.2013 o 22:37 przez puchacz
puchacz
Po pierwsze mamy zbyt wielu zawodników, to że nie grałby Milito to nie tragedia. Na innych pozycjach mamy zbyt wielu graczy, kadra powinna liczyć 23 - max 25 zawodników. Eto'o mógłby się w niej znaleźć i pomóc nam wrócić do czołówki, awansować do Ligi Mistrzów, przecież to jest chyba najważniejsze, nie?
29.08.2013 o 22:31 przez AlwaysRemember
AlwaysRemember
Eto'o to gwarancja bramek, Maicon świetne wrzutki. Ale obaj wiekowi. Nie ma sensu wracać do starych czasów. Gdybyśmy kibicowali Hellasowi, to byśmy mogli się interesować starymi, klasowymi zawodnikami. Jednak musimy stawiać na młodzież + doświadczenie.
29.08.2013 o 22:11 przez hbk
hbk
Czy ja wiem, czy nasz zespol jest budowany od podstaw? O ile mnie pamiec nie myli, jedynym nowym zawodnikiem, ktory wybiegl w meczu z Genoa, to byl Campagnaro. Iscie rewolucja po Interowsku.
29.08.2013 o 21:45 przez sampam
sampam
Pewnie, ze bylby potrzebny, ale Inter na niego nie stac. Koniec dyskusji.
29.08.2013 o 21:40 przez Gajdzik
Gajdzik
Przynajmniej szybko się wyjaśniło, a w Chelsea też sobie za dużo nie pogra...
29.08.2013 o 20:51 przez Adriano_forever
Adriano_forever
Dobra robota Peter !!

Gdyby Etoo bym z 4 lata młodszy to czemu nie, niestety swoje lata ma
29.08.2013 o 20:42 przez ambosito
ambosito
Bardzo dobrze że do nas nie wrócił! Wszystko co chciałbym napisać było w newsie. Dobry artykuł redakcjo!

Shoutbox

cuba 20.05.2024 11:35

Pozdrawiam

cuba 20.05.2024 11:35

:)

cuba 20.05.2024 11:35

Skończy się happy endem, trochę te ciemne chmury są ale podchodzę bez paniki,poradzimy sobie

andyvdm 20.05.2024 11:27

Zhang czeka na smsa z vivusa jeszcze nie wszystko stracone

Orzeu 20.05.2024 11:26

According to what transpires from Inter, through the influence of father Jindong, they are trying to involve the Chinese government. According to Oaktree, however, the move is desperate (...). The American fund is not inclined (to grant more time to Zhang, ed.) and is already thinking about managing the Nerazzurri club in the next 3-5 years ."

Claudio 20.05.2024 11:09

widziałem nawet na stronach Milanu czy Juve narrację że Inter bankrutuje i może nawet spaść do serie B. To wszystko są ich pobożne życzenia a nie realia.

Claudio 20.05.2024 11:08

to samo co ja pisze czy Wujek można przeczytać na włoskich stronach, a ten tu cwaniakuje i zgrywa madrale ale jak zwykle takie elementy wychodzą na blaznow.

VVujek 20.05.2024 10:59

Nazywając rzeczy po imieniu to Zhang tu tylko traci bo Inter dalej ładnie śmiga, teraz mieni właściciela. Raczej na pewno nie w interesie nowego właściciela jest rozmontowanie tej maszyny, więc ja nie mam większych obaw.

VVujek 20.05.2024 10:41

Nic więcej prócz prawdy pisać nie muszę, za to ty bajki piszesz

Endru 20.05.2024 10:40

nudny jestes caly czas to samo piszesz

VVujek 20.05.2024 10:40

Chyba nie ma tu nic gorszego od ciebie , ludzie na ciebie pluli a ty machales ogonkiem i posłusznie wykonywałeś polecenia.

Endru 20.05.2024 10:39

jak cie tu rew skwitowal proszę bardzo wchodze i mam

Endru 20.05.2024 10:39

ty persona non grata jestes

VVujek 20.05.2024 10:39

Taka to persona z syndromem sztokholmskim z ciebie.

VVujek 20.05.2024 10:38

Napisał mi to gość który jest pieskiem dla swoich oprawców xdd

VVujek 20.05.2024 10:37

Eee ale ty nie rozumiesz , że ta pożyczka obciąża Zhanga ,a nie Inter. Sunning traci dobrą firmę,a nie Inter bankrutuje

Endru 20.05.2024 10:37

taka to persona z ciebie

Endru 20.05.2024 10:37

Wujek przede wszystkim ty nikogo nie broniles tu tylko dupe lizałeś

VVujek 20.05.2024 10:36

REW 20.05.2024 08:20 VVujek: Steven Zhang nie zbankrutiowal tylko zbankrutowala j4ego firma o nazwie Inter Mediolan, bo pewnie nie wiesz ale Inter jest jego wlasnoscią a nie wlasnoscia kibicow. Tak dziala swiat finansow, jesli firma ktorej jestes wlascicielem nie wywiazuje sie z zobowiazan to bankrutuje i albo znika z tynku albo ją ktos przejmuje

Archiwum shoutboxa

Sonda

Kto był najlepszym graczem w meczu z Lazio

Polls answer

Publicystyka

InzaghiBall - analiza taktyczna Interu po meczu z Atletico Madryt (5)

22.02
13:11

System na system. Analiza taktyczna Atletico Madryt przed meczem z Interem Mediolan (7)

18.02
15:00
Archiwum publicystki

Tabela

/

Tabela strzelców

Serie A

  • 1

    Inter

    Inter

    37

    93

  • 2

    Milan

    Milan

    37

    74

  • 3

    Bologna

    Bologna

    36

    67

  • 4

    Juventus

    Juventus

    36

    67

  • 5

    Atalanta

    Atalanta

    36

    66

  • 6

    Roma

    Roma

    37

    63

Pokaż tabelę

Mecze

Zawodnik

Bramki

  • 1

    Lautaro Martínez

    24

  • 2

    Dusan Vlahovic

    16

  • 3

    Victor Osimhen

    15

  • 4

    Albert Gudmundsson

    14

  • 5

    Olivier Giroud

    14

Pokaż wszystkich

Statystyki serwisu

Liczba użytkowników: 28026

Liczba newsów: 48500

Liczba komentarzy: 573669

Użytkownicy online: 7 (Orzeu, maverik, pablo77, DonDawido, Kuba_Nowak, szymon1337, panxxx) oraz 41 gości

Serwis istnieje od 2003 roku

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką cookies. Możesz określich warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Herb Interu
Scudetto

19x

scudetto

Champions league

3x

Champions league

Coppa italia

8x

Coppa Italia

Fifa Club World Cup

1x

Fifa Club World Cup

UEFA cup

3x

Uefa Cup

Logo FcInter.pl

Nieoficjalny, największy polski serwis poświęcony Interowi Mediolan. Działamy dla Was od 2003 roku!

Serie A

Puchary

Dla Tifosich

Serwis

Zarejestruj się

Zarejestruj się